Torreneules (Núria)

10 de Setembre de 2008

Núria – Alberg Pic de L’Àliga – Font Negra – Pic de Torreneules – Pic de Font Negra – Pic de L’Àliga – Alberg – Núria.

Recorregut

Descarregar Track de la ruta

La ruta al Wikiloc

Avui sortim de Vic a 2/4 de 7 . Anem en direcció Ripoll i cap a Ribes de Freser. Deixem el cotxe a l’estació de Ribes Vila. Fins aquí hi han 52 kms. Agafem el tren cremallera de 2/4 de 8 i arribem a dalt a Núria a ¼ de 9.

Iniciem l’excursió gairebé a 2/4 de 9. Sortim del Santuari per l’estació del cremallera i pugem a peu a l’Alberg Pic de L’Àliga pel panoràmic camí del Viacrucis superant els 172 m. de desnivell.

Arribem a l'estació superior del telecabina i a l’Alberg Pic de l'Àliga, important edificació a 2.122 metres . Tal com hem arribat, passem pel costat dret de l'edifici per anar a cercar l’esplanada principal. La travessem i en el seu extrem prenem en suau pujada un camí que flanqueja en direcció llevant cap el torrent de Fontnegra i el pic de l'Àliga. Més endavant, i abans d’arribar a un llom del vessant, el deixem per a prendre’n a la dreta, un de més estret però ben marcat, que planeja. Passarem pel costat d’unes roques i comencem a veure el fons de la coma del Clot.

Baixem suaument fins al fons i arribem al torrent de la Font Negra. Travessem el torrent i enfilem pel vessant oposat. El camí va pujant en llaçades curtes i arribem a la Font Negra a 2.230 m. Portem 1h. de camí

Font Negra

Aquesta cabalosa font, d’aigua molt fresca, raja al peu d’unes roques de llicorella.
Deixem la font i continuem pujant fort cap el llom de la carena.
La vista s’obre cap als vessant del Puigmal i a l'altre banda de la vall i al fons veurem l’alberg.

Al fons, el Puigmal

Continuem per la carena ampla i suau fins arribar a un collet. Tenim al davant el Cim de la Coma del Clot i més a la dreta el Torreneules. Anem seguint per aquest collet per camí planer i arribem al coll de Torreneules a 2.563 m.

Coll ample i suau, entre el cim de la Coma del Clot i el Torreneules. Hi ha una creu en recordança de tres excursionistes accidentats a l’hivern. Aquesta creu porta un indicador: Núria, Coma de Vaca.

El Torreneules gran o Cim de la Coma del Clot

Torreneules petit amb un grup d'isards al coll

Els Torreneules son dos cims molt característics i emblemàtics de la Vall de Núria. El més alt amb 2.741 metres també s'el coneix com La Coma del Clot, el més baix amb 2.715 metres s'el anomena Torreneules petit. Aquest darrer cim, amb vista més amplia que el gran, tanca per llevant la vall de Núria amb una carena que després del cim cau a plom cap a les Gorges del Freser. Esplèndides vistes sobre tota la vall del Freser des del seu naixement fins que s'ajunta amb el riu Ter.

Arribats en aquest punt enfilem cap el Torreneules gran per tal de gaudir de la vista dels cims i valls que configuren tota la vall de Núria.

Pujant al Cim de la Coma del Clot

Cap a ponent distingim la carretera de Fontalba i el Puigmal. També veiem les muntanyes de la collada de Tosses i al fons, entre altres, les dels Rasos de Peguera, Puigllançada i el Cadí. Direcció nord tenim després del Puigmal, tots els cims del cercle de Núria i de coma de Vaca. A llevant el Canigó és el cim més destacat, però també veiem a tocar el pic de l'lnfern, els Tirapits, Bastiments, Coll de la Marrana i els Gra de Fajol.

Ens trobem a 2.741 m. Hem tardat fins aquí 2h 25’.

Avui el temps es força bo i sense gens de vent. Podem esmorzar dalt el cim.

Coronat aquest cim fem la tornada continuant per la carena baixant cap el collet de Font Negra i guanyant alçada arribem al Puig de Font Negra.

Dalt el Puig de Fontnegra

Vista dels dos Torreneules

Panoràmica Puig Fontnegra

Arribats en aquest lloc el camí continua ara en franc descens passant pel Pic de la Pala i Pic de L’Àliga.

Vista de Núria des del Pic de L'Àliga

A partir d’aquí, el camí baixa en llaçades molt obertes fins arribar a l’alberg.

Fem l’últim tram de l’excursió amb el telecabina.
Arribem al Santuari a ¾ d’una del migdia.

Santuari de Núria

Recorregut: 10’91 kms.
Desnivell acumulat: 823 m.

Baixem de Núria amb el cremallera de les 13’30 h.

Arribem a Vic a les 3 tocades.

Unknown ha dit...

El dissabte 4 d'octubre de 2008 pugem a Núria i farem servir les teves indicacions per fer algun tram del camí fins al Torreneules.
Gràcies doncs per la informació