Santuari de Cabrera (Osona)

6 de Febrer del 2008 (206)

Santuari de Cabrera (Sant Julià de Cabrera)

Com de costum sortim de Vic a 2/4 de 8. Anem en direcció a Cantonigròs i aproximadament en el km 22 deixem la crta. a l’alçada del pont de les Perxes. Agafem la crta. forestal que està encimentada i seguim fins a Sant julià de Cabrera a 925 m.. Total 26 kms.

Comencem la ruta a ¼ de 9. Avui ens proposem de fer un tomb per Cabrera. Un dels llocs privilegiats i típics de la comarca d’Osona per a gaudir d’unes impressionants vistes de la comarca, de les veïnes i de totes les serralades que ens envolten. A Cabrera s’hi pot accedir per molts llocs. Iniciem l’itinerari sortint de Sant Julià de Cabrera. Un plafó molt detallat, ens informa de la ruta a seguir. Està senyalitzat amb marques grogues. A sobre Sant Julià surt el camí que va planejant fins a ficar-se al bosc; gira lleugerament a l’esquerra i, en començar la pujada, s’ajunta amb el camí del vidrier que ve per l’esquerra. Després de pujar en zig-zags arribem al Coll de Bram a 1.180 m. Indret estratègic i important cruïlla de camins. Fins aquí arriba la crta. forestal que amb un recorregut de 8’5 kms. procedeix del Pont de les Perxes.

Aquest Coll marca un profund entall entre la muntanya d’Aiats i la de Cabrera, detall orogràfic que es destaca des de molt lluny.

Des d’aquí tenim opció a seguir dos camins: el de les Marrades i el del Grau Nou de Cabrera o de les escales.

Nosaltres hi accedim per les Marrades, doncs guanya alçària més a poc a poc i és de més bona petja. Té deu tombants. És un camí ample, generalment ombrejat per l’espès bosc de faigs.

S’aconsegueix el Pla de Cabrera enfront dels murs de llevant del Santuari. Estem a 1.294 m.

Tardem uns 50’ en fer la pujada.

El Santuari presideix el pla del propi nom, que rodejat de cingleres impressionants, té el punt culminant a 1.312 m. Presidit per una gran senyera.

Avui el dia és molt clar i disfrutem contemplant grans vistes panoràmiques. Pirineus, Pedraforca, Montserrat, Montseny, Puigsacalm, Bellmunt, etc.

Després d’esmozar i haver firmat en el llibre que hi ha en el cim o Castell de Cabrera, iniciem la baixada per el camí del Pedró.

Anem seguint per el Pla de Cabrera. Passem per l’Osca, per la font de Cabrera, continuem el pla i arribem a un rètol on indica el camí del Pedró. Aquest camí força entretingut, va seguint per tota la part obaga i passa gairebé sempre per entremig de faigs.

Personalment trobo que és un camí meravellós. Val molt la pena de passar-hi. Al final del camí es troba un “pedró” que porta la data de l’any 1930. El camí desemboca al Collet de Cal Vidrier. A partir d’aquí només ens cal fer uns pocs metres per arribar a Sant Julià de Cabrera, final de ruta del dia d’avui.

Fem la baixada en poc més d’una hora.

Desnivell: 387 m.

Recorregut: 8’06 kms.

Arribem a Vic a ¼ d’una.

miquel ha dit...

La foto amb la bandera sembla la que van fer els primers astronautes que van arribar a la lluna!

Anònim ha dit...

aquest blog ès una meravella! a la feina quan tinc un momentet m'hi conecto, ès una finestra oberta a la natura... molt relaxant i molt ben explicats els recorreguts... en faré uns quants... Gràcies
Xavier

Ahir vàrem pujar al Santuari i la veritat es que es una meravella. Sóc de la Garrotxa, filla d' un veritable muntanyenc que ens va deixar fa 3 anys de manera injusta degut a una malatia irreversible. Va ser allà i ahir a on em vaig retrobar amb el meu pare i va ser extraordinari.