Balandrau (Tregurà)

22 d’Agost del 2007 (LR)

Ascensió al Balandrau des de Tregurà

Sortim a ¼ de 8 de Sant Julià i a 2/4 de 8 a Vic fem el canvi de cotxe. L’itinerari d’avui és el següent: Vic, Ripoll, Camprodon, Vilallonga, Tregurà i seguir uns 10 kms. en direcció a Pardines per crta forestal. Total anada 81 kms.

Durant el trajecte, en Lluís ens comenta que ara el matí està plovent a Tarragona (ho ha consultat per Internet abans de sortir). El temps no és massa bo però sembla que de moment no hi ha por de pluja Tenim marge per pujar fins el cim amb seguretat.

Deixem el cotxe just desprès d’haver passar el torrent de Fontlletera a 2.000 m. aproximadament.

Ens posem a caminar a les 9.

Enfilem el torrent de Fontlletera; l’anem creuant varies vegades i més endavant al cap de poca estona seguim en direcció a la dreta fins a trobar la crta. forestal que puja fins al Coll dels Tres Pics. La pujada es força sostinguda i seguida fins al Coll.

L’arribada al coll és tot un espectacle; ofereix una gran vista panoràmica des del Coll de la Marrana, el Bastiments, La Coma del Freser i a la fondalada hi veiem el refugi de Coma de Vaca. Portem de camí 50’.
Pugem en direcció a Tres Pics guanyant vista sobre el Torreneules i el Puigmal mig tapat per les boires. Una vegada sobrepassat el Tres Pics arribem a un petit coll i ja emprenem la pujada final cap el cim del Balandrau que ja tenim a tocar. El dia no acompanya massa. La creu del cim ha desaparegut i com a elements al cim tenim el bloc geodèsic i una placa sobre un petit pedestal. La vista des d’aquest cim és privilegiada ja que en trobar-se separat de la resta de cims propers podem gaudir d’una àmplia panoràmica… la comarca d’Osona mig tapada. Més a prop tenim els omnipresents Montseny i Matagalls, la zona del Collsacabra i ja a tocar el Taga. Cap a l’oest veiem el Torreneules, el Puigmal, Fontalba i les gorgues del Freser… El camí dels enginyers és perfectament visible i podem resseguir-lo amb la vista gairebe completament. Al nord veiem el Bastiments.
Tardem 30’ des del Coll fins al Balandrau a 2.585 m. Total pujada 1h 20’.

Busquem un lloc arrecerat per esmorzar tot contemplant la vista que va canviant en funció de les boires que hi ha. Notem que la temperatura ha baixat sensiblement. Uns excursionistes comenten que estem a 5 graus. Cal abrigar-se de valent.

Després de gaudir del paisatge decidim tornar per el mateix lloc de pujada.

Durant la baixada contemplem la gran quantitat de caus de marmotes que hi ha.
Sentim els xiulets que fan quan criden. Ni ha moltes per aquesta zona del torrent de Fontlletera. Durant el camí anem alternant amb la boira.

Fem la baixada en 1h 15’. Val a dir que les marmotes ens han distret molt.

Recorregut: 7,64 kms.
Desnivell: 585 m.

Al arribar al cotxe fem la tornada continuant en la mateixa direcció. És a dir cap a Pardines. Observem que la crta. està passable, vist anys enrere i els últims kms. Està encimentada.

Al passar per Ripoll ja tenim la pluja a sobre i segueix fins a Sant Julià.

Total tornada: 71 kms. Arribem a les 2.

Poc podíem esperar avui fer un cim; doncs ahir, segons les previsions, el temps amenaçava pluja. Un matí ben aprofitat.

Anònim ha dit...

Bona tarda Josep Mª, soc un jove de Barcelona, i voldria saber, si hi ha algun cami de muntanya per poder fer amb bicicleta desde Ripoll fins a Camprodon. Li agrairia que he contestes ho mes aviat posible a aquesta direccio:
neon161@hotmail.com.

Per cert,m'ha encantat el seu flog, ja que desde ben petit anava amb una parroquia a un alberg que es diu Pare Artigues, i les excursions aquestes tan llargues i sinuoses m'encantaven, un Plaer, Jaume.