Bastiments

14 de Juliol del 2007 (Corsa)

Solell Bonic (aparcament refugi) - Refugi Vallter - Coll de la Marrana - Bastiments (2.883 m.)

Tornem a fer una altre sortida abans de l’excursió de l’estiu.

Sortim de Sant Julià a 2/4 de 8. Al Xocovic recollim en Jordi i cap a Vallter 2000. Arribem a les 9 tocades. Total 87 km.

A ¼ de 10 iniciem l’ascensió al Bastiments des de l’aparcament del refugi.

A l’aparcament del Refugi (2.100 m.), trobem un indicador al peu de la carretera, seguim en aquesta direcció . Després de passar el refugi d'Ulldeter, anem seguint el GR-11 fins al Coll de la Marrana a 2.529 m. Ara ens cal seguir cap a la dreta per ascendir al Bastiments; més amunt el camí fa llaçades i arriba a una creu, d’allà cap a l'Oest seguint per la carena plena de rocs fins al proper cim de Bastiments a 2.883 m.

En plena ascensió trobem els companys de Vic del dimecres passat; ells fan la ruta Vallter- Núria.

Arribem Al Bastiments a ¾ 11. Total 1h 30’.

A dalt el cim, gran vista panoràmica. Fem les corresponents fotos i observem i identifiquem els cims que composen l’anomenada Olla de Núria, amb el Puigmal al fons. Esmorzar reglamentari.

Tornem al refugi seguint el mateix camí de l’anada. En la baixada trobem molts excursionistes que pugen cap al cim.

Hem tardat 1h 15’ en baixar.

Desnivell: 783 m.

Recorregut: 8,91 m.

Arribem a l’aparcament del refugi a ¾ d’una.

En definitiva un matí de dissabte molt complet per preparar-nos una mica més per anar a finals de Juliol a fer el Posets